Cantik Walau Tanpa Alat Solek Lengkap

Untuk cantik tidak semestinya memerlukan alat solek yang lengkap. Hanya menggunakan  peralatan asas yang tersedia dalam beg tangan anda masih mampu menghasilkan solekan dan dandanan yang tampak menarik dan segar.

Cantik Walau Tanpa Alat Solek Lengkap
Cantik Walau Tanpa Alat Solek Lengkap

Jom semak apa yang boleh dilakukan jika tiada alatan solek yang lengkap seperti berikut:



Tiada pembayang mata (eye shadow) dan pemerah pipi (blusher)

Oleskan sedikit gincu pada kelopak mata dan pipi dan ratakan dengan hujung jari. Anda kini tidak lagi memerlukan pembayang mata dan pemerah pipi.


Tiada berus solekan

Gunakan putik kapas sebagai pengganti berus solekan. Putik kapas ini boleh dijadikan berus untuk menyapu pembayang mata atau gincu di bibir.


Tiada penggaris mata

Gunakan pembayang mata rona hitam sebagai pengganti penggaris mata. Ki Caranya gunakan berus kecil untuk aplikasikannya pada garis mata.


Tiada penyerlah (highlighter) mata

Sapukan bahagian bawah kening anda dengan sedikit bedak debu. Pastikan ia tidak kelihatan berkilat. Ianya akan menyerlahkan bahagian mata.


Tiada perapi rambut

Sapu sedikit losyen pada rambut anda bagi merapikannya. Selain daripada kelihatan rapi, rambut anda akan berbau wangi dengan haruman losyen ini.


Oleh itu, tidak susah untuk kelihatan cantik dan kemas walaupun tanpa peralatan yang lengkap. Semoga anda tidak panik dan dapat memanfaatkan sepenuhnya peralatan yang terhad ini terutamanya pada waktu darurat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...