Petua Hilangkan Jerawat

Setiap wanita pasti sensitif apabila muka ditumbuhi oleh jerawat. Kini terdapat banyak kaedah dan kosmetik yang boleh menghilangkan jerawat. Namun pada hari ini saya akan kongsikan petua hilangkan jerawat secara tradisional. 

Petua Hilangkan Jerawat
Petua Hilangkan Jerawat - Sumber gambar pakifashion.com
Sebelum ini telah dibincangkan mengenai petua merawat tumit pecah. Berikut beberapa petua hilangkan jerawat yang boleh dicuba:

Hilangkan jerawat dengan tomato

Belah dua sebiji buah tomato masak bersaiz sederhana. Sapukan isi buah tomato itu di muka anda dan biarkan ianya mengering selama 15 minit. Kemudian bilaslah muka anda dengan air bersih.


Hilangkan jerawat dengan asam jawa dan kunyit

Tumbuk sedikit kunyit hidup sehingga lumat dan bancuh dengan air asam jawa. Sapukan di muka anda pada setiap malam dan biarkan mengering selama 15 minit. Kemudian bilas muka anda dengan air dan lap dengan tuala bersih. 


Hilangkan jerawat dengan air basuhan beras

Simpan air basuhan beras ketika anda membasuh beras. Basuh muka anda dengan air basuhan beras itu sambil berselawat tiga kali. Biarkan ia mengering dan akhirnya bilas dengan air suam. 


Banyak lagi cara semulajadi yang boleh digunakan untuk menghilangkan jerawat di muka anda. Oleh itu usah berputus asa untuk terus mencuba. Semoga perkongsian petua hilangkan jerawat ini bermanfaat untuk anda cuba. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...